Minél többet vaterázok, annál inkább megfogalmazódik bennem, hogy mindent futárszolgálattat küldjek és küldessek. Egyre több a rossz tapasztalatom a Magyar Királyi Postával. Ellopott termékek, hibás kézbesítések, lusta, munkájukat el nem látó alkalmazottak. Az alábbiak a saját tapasztalataim, nem célom, hogy lejárassam a postát jobban, mint ezt az alkalmazottai teszik.
Intelmeim:
- Ha levelet küldesz, az többnyire okés. Ha buborékos borítékban küldenél bármit, akkor ajánlva, különben a postán kibontják, és ha érdekes dolgok vannak benne, nem kapod meg. Néha a buborékos boríték sem elég garancia. Egy dvd-t küldtem így, de a tok ronggyá törve érkezett meg.
- Ha csomagot küldesz, jól csomagold be, különben visszajön, mint "Nem megfelelő csomagolás", és ugrott a pénzed.
- Egyszerre ne adj fel több csomagot, mert a postás összekeveri a csomagra ragasztandó címkéket, és mindegyik visszajön, mint "Hibás címzés". Jah, és a pénzed ugrott.
- Ha csomagot vársz, mindig kérd el a ragszámot, és érdeklődj rendszeresen. Ennek oka:
a) A csomagot (különösen ha nehéz) meg sem próbálják kézbesíteni, eleve csak az értesítés érkezik meg. Mert elvileg 'Nem tartózkodtál otthon', hiába vetted ki napot a fontos csomagodat várva. De azért van pofájuk ráírni az értesítésre, hogy telefonon kérhetsz újabb kézbesítést díjazás fejében.
b) Néha elfelejtik az értesítést bedobni, ekkor ha fix ideig nem jelentkezel a csomagért, visszaküldik a feladónak.
c) Előfordul, hogy az egyik 'Logisztikai központ' túlzsúfolt, azért napokig, hetekig (!) állnak ott a csomagok, melyek 'elvileg' már 1-2 nap alatt megérkeznének.
- Ha csomagot küldesz, mindig ajánlva, különben ellopják. Nekem egy ritka hangszóróm tűnt el, mert akkor még nem tudtam, hogy sima levélként nagy dobozt SOHA!
- Ha külföldről rendelsz, számíts rá, hogy vámot kell fizetni plusz áfát (ebben az országban is). Ha ilyenről van szó, akkor a Posta a nevedben intézkedik bő ezer forint díjazásért, melyet átvételkor kell kicsengetni. Persze ebben az árban nincs benne a kézbesítés, megint jön az értesítő, és mehetsz a csomagért. Konkrétan akkor kell áfát + vámot fizetni, ha az EU-n kívülről rendeled. 22 euró fölött áfát, 150 euró fölött vámot is kell fizetni.
- Ha budapesti vagy, akkor a csomagot nem a hozzád közel eső postán, hanem a Podmaniczky utcán, a raktárban tudod átvenni. Itt persze a tapasztalatom alapján rémes emberek dolgoznak, akik általában úgy beszélnek Veled, mint a kutyával. (A múltkor szerencsére kifogtam egy kedves ügyintézőt.)
A futárszolgálat problémái:
-Általában drágább.
-Legtöbbször csak munkanapon, munkaidőben érkezik a futár.
Megoldás: futárszolgálat, ugyanis, ha hozzászámolod, hogy mennyi időt töltesz el a csomagodat keresve, és beszorzod egy 500 forintos órabérrel, már jobban jöttél ki, mint a postával. Jah, és ők vigyáznak a cuccodra.
Ha már itt tartunk, akkor hadd említsem meg a legutóbbi sztorit. Újabban nem vaterázok. Átszoktam az eBay-re. Gyakran rendelek apróságokat Ázsiából. Néha ezek interneten is követhető és nyilvántartott csomagok. Ilyenkor alá kell írni. Érdekes módon ezeket mindet kézbesítették eddig. Ennek örülök, talán találni még rendes embert a postánál. Viszont az én postásom - mivel gyakran jön az aláírásomért, múltkor megjegyzéseket tett, hogy milyen gyakran kell neki felmásznia az 5. emeletre, meg hogy más lassan családtag. Még ilyet!
Ideje, hogy a posta felismerje, hogy a monopóliumát egyre inkább veszélyezteti az igény a minőségi szolgáltatásra. Persze állami cég lévén nem lesz alternatívája, így esély sem lesz arra, hogy javul a helyzet. Bezzeg ha Te vagy én lennénk olyan udvariasak a munkahelyen, mint egyik-másik postai alkalmazott, kereshetnénk is másik állást.